Veelgestelde vragen

Aansluiten

  • Waar/hoe sluit je de Vo-box aan?

    De Vo-box wordt aangesloten tussen de decoder en de TV met de meegeleverde HDMI kabel. De Vo-box werkt niet samen met tv’s met een interne CI+ module (tv smart card) om de zenders te decoderen.
  • De Vo-box geeft de ondertiteling niet goed weer. Wat kan ik doen?

    Controleer of de resolutie van de decoder op minimaal 1080(p) staat. Mocht je er niet uitkomen neem dan contact op met onze klantenservices op nummer 015 262 5955.
  • Hoe kan ik meerdere apparaten aansluiten op de Go-box? (zoals Chromecast, Apple TV of DVD speler)

    Om niet steeds kabels te verwisselen raden wij een HDMI switch aan.
  • Hoe sluit ik een soundbar aan?

    Is de soundbar aangesloten op de tv via HDMI, dan hoef je niks te doen. Is de soundsbar direct aangesloten op de decoder, pas dan het profiel aan naar ‘alleen spraak’ om vertraging te voorkomen.
  • Mijn tv gaat vanzelf weer aan hoe los ik dit op?

    Bel even met de klantenservice op 015-262 59 55

Beeldkwaliteit

  • Vo-box en 4K?

    De Vo-box kan deels overweg met een 4K signaal. Wat we hiermee bedoelen is dat het ontvangen beeld 4k kan zijn maar de Vo-box stuurt 2K (Full-HD) door naar je tv.
  • Ik heb geen 1080p, wat nu?

    Geen probleem als u wel 1080i kan kiezen. De ondertitels worden prima voorgelezen door de Go-box of vergroot door de Vo-box. Als iemand echter nauwkeurig kijkt naar snel bewegende voorwerpen zoals een voetbal, dan zou de bal er wat ovaal uit kunnen zien door de techniek van 1080i.
  • Mijn beeld wordt zwart, wat nu?

    Controleer of de Go-box is verbonden met het internet. Is de Go-box verbonden met internet en het probleem doet zich nog steeds voor, neem dan contact op 015-2625955.
  • Geluid en beeld loopt niet synchroon

      1. Zorg dat er geen soundbar direct met een decoder verbonden is. De soundbar sluit je aan op de tv.
      2. Sommige decoders hebben een eigen lip synchronisatie instelling. Kijk of dit bij je decoder een optie is.
      3. Neem contact op met de klantenservice op 015-2625955.

Videobronnen

      • Werkt het ook als ik via satelliet tv kijk?

        Ja, zolang de satellietontvanger maar een HDMI-aansluiting heeft naar de tv. De satellietontvanger moet op resolutie 1080(p) worden gezet.
      • Hoe zorg ik dat de ondertitels van Netflix goed worden voorgelezen?

        Bij Netflix kan je zelf de tekststijl bepalen van de getoonde ondertitels, die vervolgens door de meeste spelers worden overgenomen (zoals Ziggo decoders, Chromecast e.d.). Apple-tv bepaalt echter zelf welk lettertype er gebruikt wordt (zie het Q&A over Apple-tv). Onder documenten vind je uitleg over hoe Netflix zo ingesteld kan worden, dat de Vo-box dat goed kan vergroten.
      • Kan ik een Apple-tv gebruiken voor het afspelen van allerlei programma’s?

        Ja dat kan, maar mogelijk moet er wel nog wat ingesteld worden. De Apple-tv bepaalt namelijk zelf welk lettertype voor de ondertitels gebruikt wordt (ongeacht hoe je dat bijv. bij Netflix al hebt ingesteld). Onder documenten vind je uitleg over hoe de Apple-tv zo ingesteld kan worden, dat de Vo-box dat goed kan vergroten.
      • Ik kijk Uitzending gemist of Netflix via het menu in mijn smart-TV. Werkt de Go-box daar ook op?

          Nee, dit is niet mogelijk. De Go-box functioneert via HDMI
      • Garantie

          • Heb ik garantie?

            Ja, op de Vo-box heb je 2 jaar fabrieksgarantie. Als je de Vo-box op onze site registreert ontvang 1 jaar extra garantie.

        Algemeen

        • Waarom koop ik niet gewoon een grotere tv?

          Een grotere tv kopen is maar een tijdelijke oplossing. De ondertiteling wordt inderdaad groter maar de ogen moeten ook meer zoeken naar de letters vanwege het vergrote scherm.
        • Kan de Vo-box alle ondertiteling lezen? Dus ook van oudere programma’s?

          Ja, de Vo-box leest alle ondertiteling. De Vo-box is wel afhankelijk van de resolutie van de tv.
        • Waar dienen de USB en SD-ingangen voor?

          Deze poorten hebben vooralsnog geen functie.
          • Is er een internetverbinding nodig?

            De Vo-box functioneert zonder internet. Echter raden wij aan om het toestel eens in de zoveel tijd met internet te verbinden zodat de Vo-box is voorzien van de laatste software.
          • Leest de Vo-box de ondertiteling van Teletekst pagina 888?

            Ondertiteling via 888 wordt niet ondersteund door de Vo-box. Het apparaat is ontwikkeld voor reguliere ondertiteling.
          • De Vo-box herkent en vergroot letters die er niet staan. Hoe kan dit?

            Dit komt omdat de Vo-box denkt dat er ondertiteling aanwezig is. We hebben er bewust voor gekozen om het apparaat wat gevoeliger in te stellen zodat de Vo-box de reguliere ondertiteling zo goed mogelijk herkent, waar ook in het beeld. Helaas komt het dan wel eens voor dat de Vo-box iets herkent wat geen ondertiteling is.